ابر حافظه های لاچیه٬ ۹۶ ترابایت!

lacie-96tb-hard-drive-big-3

 

برای اکثر مردم دو یا سه ترابایت چیزی فراتر از نیازشان به فضای ذخیره سازی در طول عمرشان است. این فضا شامل عکسها٬ ویدیو ها و موزیک هایشان می شود. حرفه های صنعت ویدیو اما٬ رویه ی دیگری دارند٬ مخصوصا اگر پروژه هایشان در قالب ویدیو هایی با رزولیشن ۴K باشد. آخرین هارد درایو معرفی شده از برند معروف LaCie ٬برای کسانی طراحی شده که خواهان تجربه ی قدرت ذخیره سازی با سرعت بالا در بستر درگاه تاندربولت (Thunderbolt) و فضای ذخیره سازی فوق العاده بالای ۹۶TB هستند.

lacie-96tb-hard-drive-big-5

۱۲ فضای ذخیره سازی برای جاسازی ۱۲ هارد با سرعت ۷۲۰۰rpm ٬ که هرکدام قابلیت جایگزینی سریع را دارا هستند و دارای ۲۵۶MB فضای کش می باشند. این هارد ها برای استفاده شدن در طول روز به صورت مداوم و استفاده ی هر روزه طراحی شده اند. طراحی جلویی این ابر هارد درایو با LED های مشخصی صورت گرفته که نشانگر سلامت هارد ها و وضعیت RAID آنهاست. این هارد مجهز به ۴ فن تنظیم کننده ی حرارت برای خنک نگه داشتن درایو ها شده است.

lacie-96tb-hard-drive-big-1

با وجود کنترلر جدید RAID سخت افزاری٬ این هارد قادر به خواندن اطلاعات با سرعت ۲۶۰۰MB/s و نوشتن اطلاعات با سرعت ۱۷۰۰MB/s می باشد.

برای مدیریت این حجم از اطلاعات٬ لاچیه از رابط کاربری ساده ای استفاده کرده است تا کاربر به راحتی بتواند فضای ذخیره سازی خود را مدیریت کند.

تیم بوچر٬ معاون شرکت لاچیه٬ گفته است که فاکتور های مهمی برای کاربران حرفه ای ویدیو وجود دارد که ما را بر آن داشته تا محصولاتی با سرعت و ظرفیت بالا تولید کنیم.

رزولیشن های بالای تصویری٬ تصویر برداری به صورت ۳D ٬ گستره ی دینامیکی و فریم ریت های بالا نیاز به فضای ذخیره سازی بالا با سرعت قابل قبول نیز دارد. بوچر ادامه می دهد :” ما این هارد لاچیه را با هدف سرعت بالا٬ سرعت زیاد٬ مقرون به صرفه بودن و البته امنیت طراحی کرده ایم تا تدوینگران با خیال راحت به ادیت محتوای خود بپردازند.”

lacie-96tb-hard-drive-big-9

این حجم از فضای ذخیره سازی (۹۶TB) ٬‌ می تواند تا ۱۰۰ ساعت ویدیو با رزولیشن ۴K را ذخیره کند. ورژن های ۴۸TB و ۷۲TB نیز قابل تهیه است. خرید هارد لاچیه با یکی از ظرفیت های مذکور بستگی به کاربری کاربران از سه محصول نامبرده است.

برای این ظرفیت ذخیره سازی بالا٬ لاچیه ابعاد ۱۶۱x447x237 mm و وزن ۱۷٫۶kg را به کاربران خود پیشنهاد می کند. این ابر هارد دارای پورت های Thunderbolt و USB3.1 است. هنوز قیمت این غول دوست داشتنی مشخص نیست اما اگر ادیتور حرفه ای ویدیو هستید خرید این ابر هارد در لیست آرزو های شما هم قرار گرفته است.

 

 

 

منبع :  gizmag.com

 

حسام خامنه زاده مدیریت استودیو انار را برعهده دارد. عکاسی را حرفه ای دنبال می کند و عکاس استودیو انار است. او کارگردانی چند فیلم کوتاه را نیز در کارنامه ی هنری خود داراست. علاقه ی او به تکنولوژی و گجت های هوشمند او را پیگیر اخبار این حوزه نموده است. کریستوفر نولان، ران هاوارد و سیدنی لومت٬ محبوب ترین کارگردانان او هستند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *