آن سوی پخش Euro 2016

Euro Logo
در دنیای کنونی تکنولوژی، و به صورت مشخص تر در صنعت تولید تصویر، یکی از هیجانات تولید کننده های تجهیزات ویدیویی، عرضه و آزمایش مطرح ترین دست آورد های تکنولوژی خود در رویدادهای مهم پیش رویشان است. خواه این رویداد مراسم تطهیر پاپ اعظم باشد یا مسابقات المپیک و یا مسابقات یورو ۲۰۱۶. می توان گفت این رویدادها، سنگ راه یا به قول انگلیسی ها milestone ی شده است برای تحقق دادن به ایده های این تولید کننده ها.

احتمالا برای شما نیز پیش آمده است که همانطور که در حال لذت بردن از تماشای مسابقه فوتبال تیم محبوبتان در یورو هستید،‌این فکر به ذهنتان برسد که چطور این تصاویر از آن سر دنیا با این کیفیت به طور زنده به خانه شما فرستاده می شود. در این مجال باهم به نحوه ضبط و بخش در ایستگاه مرکزی پخش که توسط UEFA اداره می شود می پردازیم و نگاهی خواهیم داشت به این که چظور BBC و ITV و این پوشش وسیع را به دیدگان مخاطبان خود در انگلستان و سایر جهانیان می رسانند.

قلب اجرایی تصاویر Euro

استفاده از یک سیستم پخش بین المللی واحد (IBC) به یک استاندارد جهانی برای ضبط و پخش اکثر تورنومنت های مطرح دنیا بدل شده است. در یورو ۲۰۱۶ نیز این پوشش تصویری بر عهده یوفا قراردارد و دیگر شبکه هایBBC و ITV به صورت مستقیم مسئولیت تصویربرداری و ضبط مسابقات را بر عهده ندارد. محل ۱۷۰۰۰ متر مربعی IBC که در پاریس واقع شده است، از چند روز قبل از شروع مسابقات کار خود را شروع کرده است و تمامی تجهیزات فنی، تولید و پخش و استودیو های حدود ۴۰ شبکه بین المللی را در خود جای داده است. تیم ۲۰۰ نفره IBC تمامی گوشه و زوایای مسابقات را، از لحاظ پشتیبیانی فنی تا شرایط استفاده پوشش خواهد داد.
UEFA-IBC
در IBC فروشگاه ها و رستورانهایی تعبیه شده است که به صورت ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته در این یک ماه مسابقات یورو باز خواهند بود. به گفته قائم مقام این سازمان بهترین کیفیت تصویر ممکن برای دوستداران این ورزش در نظر گرفته شده است.

تکنولوژی پخش Euro
Camera man On Set

در این رویداد یوفا از ۳۶ دوربین مخصوص تصویربرداری از مسابقه و ۱۰ دوربین جانبی دیگر برای هر مسابقه که در واقغ همانهایی هستند که در سالن و راهرو ها و خارج از زمین مسابقات در حال تصویربرداری هستند، استفاده کرده است. قرار است در مسابقات نیمه نهایی تصاویر هوایی موسوم به هلی شات نیز از فراز استادیوم تهیه شود و این دلیلی خواهد بود برای اینکه حتی اگر تیم دلخواهتان صعود نکرده باشد، این تصاویر را از دسته ندهید.

Generated by  IJG JPEG Library

Generated by IJG JPEG Library

این دوربین ها بسته به کارایی خود از انواع مختلفی تشکیل شده اند. برای مثال دو دوربین در داخل دروازه ها نصب شده اند و تکنولوژی جدید عبور از خط نیز برای داوران دایر خواهد بود. پنج کارگردان (شامل سه کارگردان فرانسوی، یک کارگردان انگلیسی و یک کارگردان از آلمان) وظیفه کنترل و پخش تصاویر پخش شده از دوربینهای مستقر در محل مسابقات سرتاسر دنیا را به عهده دارند.
Steadicam Operator
شرکت های نامدار مختلفی از قبیل Sony و Panasonic تامین تجهیزات لازم برای پوشش تصویری مسابقات را بر عهده دارند. ۱۰ واحد استودیو سیار و یک تیم خبرنگار برای هر واحد استودیویی در نظر گرفته شده است. یوفا اعلام کرده است که بیش از ۲۰۰۰ ساعت ویدیو به آنتن خواهد رفت. عددی بالاتر از ۱۵۰۰ ساعت یورو ۲۰۱۲.

علیرضا محبی مدیریت تصویربرداری در استودیو انار را بر عهده دارد. او تصویر برداری را خیلی جدی در سال ۱۳۹۰ آغاز کرده است. او دانش آموخته ی مکانیک در مقطع کارشناسی است. مدیریت تصویر برداری چند فیلم کوتاه در کارنامه ی هنری او مشاهده می شود. علیرضا علاقه مند موسیقی راک است و آناتما گروه محبوب اوست.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *