لایکا و هواوی

Huawei-Logo

ما در گذشته پیوستن اعضاء صنعت اوپتیک با سازندگان گوشی های هوشمند را به یاد داریم. گوشی های خوش ساخت نوکیا از لنزهای کارل-زایس در قلب خود بهره می برد و کمپانی چینی اوپو در بسیاری از مدل های خود از لنز های شرکت اشنایدر استفاده می کند؛ و اکنون باید منتظر پیوستن شرکت لایکا که متخصص تولید لنز هایی با کیفیت بالا و تکنولوژی بروز می باشد، با شرکت هواوی باشیم. مشارکتی که از آن به عنوان مشارکتی طولانی مدت برای انقلاب در زمینه ی عکاسی گوشی های هوشمند یاد می شود.

ریچارد یو، مدیرعامل شرکت هواوی می گوید: “ما همکاران خود را با دقت انتخاب میکنیم، و با این همکاری فوق العاده ما به مشتریان و مصرف کننده گان خود برترین عناصر دو برند را پیشنهاد میکنیم: آمیختن نوآوری و طراحی، بهبود بخشیدن به تجربه ی کاربری و ادامه ی الهام بخشیدن به پیشرفت در تکنولوژی بشر با استفاده از کیفیت استثنائی و خارق العاده ی عکاسی. لایکا یک شرکت افسانه ای در زمینه ی عکاسی است. ما بر این باوریم که هیچ شرکت دیگری به اندازه ی لایکا صنعت عکاسی را دچار تحول نکرده است. ما هواوی، مفتخر به بالاترین کیفیت هستیم و لایکا، برترین در زمینه ی  کاری خود است.

هواوی سومین تولید کننده ی بزرگ گوشی های هوشمند در جهان است و اولین شرکت چینی می باشد که بیش از ۱۰۰ میلیون گوشی موبایل در یک سال فروخته است. لایکا مسلما معتبرترین نام در صنعت دوربین می باشد که بیش از ۱۰۰ سال تولید دوربین و لنز با بالاترین کیفیت را در کارنامه ی خود داراست. تعدادی از به یادماندنی ترین عکس های تاریخ عکاسی توسط تجهیزات لایکا ثبت شده اند.

اولیور کالتنر، مدیرعامل لایکا می گوید:”اتحاد استراتژیک بین هواوی و لایکا نشان دهنده ی این موضوع است که این دو شرکت فعال و پیشرو قصد تحول این تکنولوژی را دارند. علاوه بر قدرت نواوری و استاندارد های ویژه، دو شرکت با هدف تعهد در کیفیت با هم همکاری نموده اند. همکاری با هواوی فرصتی را در اختیار لایکا می گذارد تا در مدیومی تازه و در قالب گوشی های هوشمند قدرت اوپتیکی خود را به رخ بکشد. گوشی های هوشمند نقش جدی را در دنیای عکاسی بازی می کنند و درب تازه ای برای لایکا به منظور بدست آوردن قشر هدف بالاتر و زمینه های کاربردی تر گشوده است.”

این همکاری شامل بخش های تحقیقاتی و توسعه دانش، طراحی، مهندسی مشترک، تجربه ی کاربری، بازاریابی و توزیع می باشد؛ اما در این زمینه توضیح خاصی در مورد یک محصول مشخص ارائه نشده است. ما مشتاقانه منتظر دستاورد این دو بازیگر بزرگ و موفق صنعت موبایل و دوربین هستیم، اما نکته این که دیگر با دیدن گوشی هواوی با برند لایکا در آینده ای نه چندان دور تعجب نخواهیم کرد.

 

منبع : dpreview.com

حسام خامنه زاده مدیریت استودیو انار را برعهده دارد. عکاسی را حرفه ای دنبال می کند و عکاس استودیو انار است. او کارگردانی چند فیلم کوتاه را نیز در کارنامه ی هنری خود داراست. علاقه ی او به تکنولوژی و گجت های هوشمند او را پیگیر اخبار این حوزه نموده است. کریستوفر نولان، ران هاوارد و سیدنی لومت٬ محبوب ترین کارگردانان او هستند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *