گوگل زنگ در خانه ها را می زند

تا همین چند سال پیش وقتی داشتم فیلم گزارش اقلیت را تماشا میکردم، از خودم می پرسیدم آیا روزی خواهد رسید که همه این گجتها و تکنولوژیها عملی شوند. نمی دانستم که فقط کافی است چند سال خیلی ناچیز صبر کنم تا مشاهده کنم که چگونه تکنولوژی و علم فناوری اطلاعات تا چند میکرونی ما نزدیک شده و اگر انسان بدبینی باشیم، می شود گفت که میل در تسخیر ما دارد. ولی چیزی که درچند روز اخیر به عنوان بارقه هایی از اتفاقاتی که در چند سال آینده رخ خواهد داد ذهن آدمی رو مشغول خود کرده است، معرفی گجت جدید گوگل با نام Google Home می باشد که درواقع یک خدمتکار همه فن حریف است. البته ایده اولیه این طرح را شرکت آمازون در سال ۲۰۱۵ با عرضه دستگاه اکو مطرح کرده بود. گوگل هم که خود را یکی از جابجا کننده های مرزهای تکنولوژی میداند از غافله عقب نماند و در کنار معرفی گوشی پیکسل بطور کاملا انحصاری، گوگل هوم را معرفی نمود.
کاربرد گوگل هوم به این صورت است که با استفاده از چند میکروفون حساس به صدای شما، شما میتوانید هر آنچه که از ذهنتان میگذرد از این دستگاه بپرسید. گوگل هوم در کسری از ثانیه خواهد توانست آب و هوای روز، وضعیت ترافیک مسیر مورد نظر، اولین رئیس جمهور کنیا، و حتی دست پخت غذای محلی نپال را به شما توضیح دهد. برای فعال کردن این میکرفونها، کافی است در هر شرایط زمانی و حتی با وجود صدای محیط بالا واژه ‘OK Google’ را به زبان بیاورید. میکروفونهای این محصول به گفته کارشناسان گوگل طوری طراحی شده اند که حتی موقعی که با صدای بلند به فیلم نگاه میکنید، با گفتن “اوکی گوگل، صدای تلویزیون را کم کن” این امر اتفاق خواهد افتاد.
حتی در صورتی که سیستم برق کشی خانه شما، با فناوری هوشمند طراحی شده باشد، می توانید چراغهای خانه، درب ورودی و اتاقها و حتی دمای سیستم تهویه منزلتان را با گوگل هوم تحت کنترل خود داشته باشید.
نکته ای که ممکن است کمی ما را به فکر فرو برد این است که خبرهایی که گه گدار از ارتباط شرکتهای غول فناوری با سازمانهای جاسوسی به گوشمان می رسد ما را بیش از پیش از در دسترس قرار گرفتن محتوی صمیمی ترین و خصوصی ترین فضای یک بشر، یعنی خانه، نگران می کند. به هر حال باید دید که این شرکتها، چطور می توانند با بکارگیری فناوری های ابری اعتماد کاربران را جلب کنند.

 

 

علیرضا محبی مدیریت تصویربرداری در استودیو انار را بر عهده دارد. او تصویر برداری را خیلی جدی در سال ۱۳۹۰ آغاز کرده است. او دانش آموخته ی مکانیک در مقطع کارشناسی است. مدیریت تصویر برداری چند فیلم کوتاه در کارنامه ی هنری او مشاهده می شود. علیرضا علاقه مند موسیقی راک است و آناتما گروه محبوب اوست.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *