هواوی P9: دلبری با چشم های آلمانی

 

 

buy_panel_hero_gold_hairline LQ (V2)

 

 

تلاش های هواوی برای تبدیل شدن به یک برند جهانی با گوشی های هوشمند P9 و P9 Plus ادامه یافته است.  هر دو گوشی با طراحی فلزی براق٬ چیپستی قدرتمند و دوربین دوتایی خاص خود٬‌ یکه تازی در عرصه ی جهانی را هدف گرفته اند.

هواوی Mate 8 فبلتی با نمایشگر ۶ اینچی خود٬‌ شاید رقیب مناسبی برای گوشی های هوشمند با سایز نمایشگر ۵ اینچی نبود. اما هواوی P9 و P9 Plus سایز نمایشگر مناسبتری برای رقابت با پرچم داران سایر شرکت ها نظیر سامسونگ S7 ٬ اپل آیفون ۶S ٬ ال جی G5 ٬ سونی X Performance و اچ تی سی ۱۰ می باشد.

مهمترین ویژگی های هواوی P9 در یک نگاه عبارتست از:

  • بدنه ی فلزی با ضخامت ۶.۹۵ میلیمتر
  • نمایشگر IPS با سایز ۵.۲ اینچ با رزولیشن ۱۰۸۰p و دقت تصویر ۴۲۴ppi
  • اندروید ۶ نسخه ی مارشمالو و رابط EMUI 4.1
  • چیپست Kirin 995 (16nm) 2.5Ghz ٬ ۴GB حافظه ی رم و تراشه ی Mali-T880
  • ۳۲GB/64GB حافظه داخلی همراه درگاه حافظه ی micro SD
  • دوربین ۲تایی ۱۲ مگاپیکسلی با فوکوس هیبرید اوتوماتیک٬ فلاش LED دو گانه٬ تصویر برداری با رزولیشن ۱۰۸۰p ٬ و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی
  • ۲ درگاه سیم کارت٬‌ پشتیبانی از شبکه LTE ٬ درگاه USB Type-C ٬ وای فای٬‌ بلوتوث ۴.۱ و NFC
  • سنسور تشخیص اثر انگشت
  • باطری با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی آمپر

تنها نقطه ی قابل تامل درباره ی این گوشی استفاده از رزولیشن ۱۰۸۰p به جای QHD است. مدیر عامل هواوی معتقد است استفاده از رزولیشن QHD  منجر به هدررفت باطری دستگاه می شود. مسلما به علت عدم قدرت پردازش هواوی دست به چنین انتخابی نزده است چرا که پردارنده ی Kirin 995  یک غول پردازشی به حساب می آید.

پس از ال جی G5 ٬ هواوی دومین گوشی هوشمند با دوربین ۲تایی است. ستسور اثر انگشت این گوشی هم در پشت بدنه ی تمام فلزی اش جا خوش کرده است.

P9 Back side

 

دوربین این گوشی با همکاری لایکا٬ تولید کننده ی مطرح دوربین های عکاسی٬ طراحی و مهندسی شده است. دوربین ۲تایی این گوشی هوشمند دارای ۲ سنسور ۱۲ مگاپیکسلی است که یکی فضای رنگی RGB و دیگری فضای رنگی Black & White  را پوشش می دهند. لایکا ۳ حالت استاندارد٬ ویوید و رنگهای نرم را در قلب دوربین هایش قرار داده تا حسی مشابه عکاسی با دوربین های فیلمی لایکا را منتقل کند. حتی صدای شاتر دوربین های این گوشی های هوشمند نیز٬ صدای شاتر دوربین های لایکاست. P9 توانایی عکاسی مونوکروم را نیز داراست. این نوع از عکاسی در این دستگاه مونوکروم واقعی است و  تنها با کاهش غلظت رنگی عکس ها را سیاه و سفید نمی کند. این سنسور قابلیت شگفت انگیزی در نور کم را داراست چرا که عدم وجود فیلتر RGB  رنگی در این سنسور توانایی جذب نور بیشتر به اندازه ی یک f-stop را فراهم نموده است. علاوه بر این هر دو دوربین برای اندازه گیری فاصله از سوژه ها نیز مورد استفاده قرار می گیرند. این ویژگی به کمک لیزر اوتوفوکوس هواوی میسر شده است. به کمک این دو سنسور می توان عکس هایی با بوکه های زیبا ثبت نمود. عمق میدان نیز در این گوشی هوشمند قابل تغییر است چرا که دیافراگم دوربین های این گوشی نیز امکان تغییر توسط کاربر را داراست. نکته ی شگفت انگیز دیگر که عکاسی با P9  را بیش از پیش لذت بخش تر می کند قابلیت عکاسی به صورت RAW است که امکان ادیت عکسها به صورت حرفه ای را فراهم می کند. امکان فوکوس دستی٬ تغییر سرعت شاتر و حساسیت هر عکاسی را برای خربد این گوشی هوشمند وسوسه می کند! این گوشی از تکنولوژی Live bokeh Preview بهره می برد که علی رغم گوشی های هوشمند دیگر که تصویر را پردازش می کنند٬ به صورت لحظه ای پیش نمایشی از تصویر نهایی را ارائه می دهد. متاسفانه این گوشی هوشمند از تصویر برداری با رزولیشن ۴K پشتیبانی نمی کند.

هواوی P9 نمایشگر ۵ اینچی و نسخه ی P9 Plus دارای نمایشگر ۵.۵ اینچی است. نکته این که در نسخه ی ۵.۵ اینچی هواوی از نمایشگر AMOLED استفاده کرده است اما رزولیشن تصویری آن ۱۰۸۰p باقی مانده است. همچنین این گوشی تکنولوژی Press Touch (نظیر آنچه قبل تر در گوشی های آیفون ۶S با نام ۳D Touch شاهد بودیم) بهره می برد. این قابلیت قبلا تنها در نسخه ی ۱۲۸GB از گوشی Mate S وجود داشت. نمایشگر بزرگتر امکان جاسازی باطری قوی تری را در این گوشی هوشمند فراهم نموده است.

مهمترین ویژگی های هواوی P9 در یک نگاه عبارتست از:

  • بدنه ی فلزی با ضخامت ۶.۹۹ میلیمتر
  • نمایشگر AMOLED با سایز ۵.۵ اینچ با رزولیشن ۱۰۸۰p و دقت تصویر ۴۰۱ppi
  • اندروید ۶ نسخه ی مارشمالو و رابط EMUI 4.1
  • چیپست Kirin 995 (16nm) 2.5Ghz ٬ ۴GB حافظه ی رم و تراشه ی Mali-T880
  • ۶۴GB حافظه داخلی همراه درگاه حافظه ی micro SD
  • دوربین ۲تایی ۱۲ مگاپیکسلی با فوکوس هیبرید اوتوماتیک٬ فلاش LED دو گانه٬ تصویر برداری با رزولیشن ۱۰۸۰p ٬ و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی
  • ۲ درگاه سیم کارت٬‌ پشتیبانی از شبکه LTE ٬ درگاه USB Type-C ٬ وای فای٬‌ بلوتوث ۴.۱ و NFC
  • سنسور تشخیص اثر انگشت
  • اسپیکر استریو
  • باطری با ظرفیت ۳۴۰۰ میلی آمپر

چند نمونه از عکس های گرفته شده با دوربین گوشی P9 در زیر آمده است. نکته ی قابل تامل گستره ی دینامیکی بالا و اغنای رنگی قابل قبول در عکسها است. مضاف بر این حساسیت بالا در نور کم منتج به پدید آمدن نویز آزار دهنده در تصاویر نشده است. حس عکس های دوربین های فیلمی لایکا نیز در عکسها کاملا مشهود است.

 

منابع :

Gsmarena.com/Theverge.com

حسام خامنه زاده مدیریت استودیو انار را برعهده دارد. عکاسی را حرفه ای دنبال می کند و عکاس استودیو انار است. او کارگردانی چند فیلم کوتاه را نیز در کارنامه ی هنری خود داراست. علاقه ی او به تکنولوژی و گجت های هوشمند او را پیگیر اخبار این حوزه نموده است. کریستوفر نولان، ران هاوارد و سیدنی لومت٬ محبوب ترین کارگردانان او هستند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *