شیائومی٬ بازیگر جدید جدی بازار نت بوک

10 copy

 

تولید کننده ی اخیر جدی گوشی های هوشمند٬ شیائومی٬ وارد بازار لپ تاپ شده است. کمپانی چینی شیائومی لپ تاپ Mi Notebook Air را امروز معرفی کرده است. لپ تاپی باریک و سبک با سیستم عامل ویندوز که در رنگ های طلایی و نقره ای عرضه شده است. به نظر می رسد شیائومی این لپ تاپ را برای رقابت با لب تاپ های Macbook Air اپل٬ ارائه کرده است.

 

 
 
 
 
13

 

Notebook Air با دو کانفیگ معرفی شده است: نسخه ی ۱۳.۳ اینچی و نسخه ی ۱۲.۵ اینچی که سبکتر است. نسخه ی ۱۳.۳ اینچی٬ ورژن قدرتمندتر٬ از پردازنده ی Inte Core i5 ٬ هارد ۲۵۶GB SSD ٬ پردارنده ی گرافیکی Nvidia GeForce 940MX و حافظه ی رم ۸GB DDR4 بهره می برد که به گفته ی سازنده قابلیت پردازش بازی Dota 2 با فریم ریت بالا نمونه ای از قابلیت های پردازشی این محصول است. این ورژن همچنین از برادر کوچکتر خود پورت های جدی تری در خود جای داده است: USB Type-C . اما نسخه ی ۱۲.۵ اینچی٬ از پردازنده ی Intel Core M3 ٬  هارد ۱۲۸GB SSD ٬ حافظه رم ۸GB DDR4 و بدون کارت گرافیکی مجزا عرضه شده است. تنها مزیت این ورژن نسبت به نسخه ی ۱۳.۳ اینچی عمر باطری آن است که طبق گفته ی شیائومی ۱۱.۵ ساعت دوام می آورد٬ در حالی که نسخه ی ۱۳.۳ اینچی قابلیت ذخیره سازی انرژی برای ۹.۵ ساعت را داراست.

 
14
 

این لپ تاپ ها با همکاری شرکت Tian Mi ٬ که از وابستگان هلدینگ شیائومی می باشد٬ ساخته شده است. این لپ تاپ زیبا هیچ لوگویی روی خود ندارد تا احساس گرفتن یک قطعه ی فلزی خوش فرم دو چندان شود. اسپیکرهای این لپ تاپ که با همکاری شرکت معتبر AKG ساخته شده در زیر آن جای دارد. این لپ تاپ از نمایشگر Full-HD بهره می برد و از کیبوردی خوش دست همراه بک لایت برخوردار است. وزن این لپ تاپ در نسخه ی ۱۲.۵ اینچی ۱.۰۷ کیلوگرم و در نسخه ی ۱۳.۳ اینچی ۱.۲۸ کیلوگرم است.

 

 

منابع :

engadget.com

techcrunch.com

Cnet.com

theverge.com

حسام خامنه زاده مدیریت استودیو انار را برعهده دارد. عکاسی را حرفه ای دنبال می کند و عکاس استودیو انار است. او کارگردانی چند فیلم کوتاه را نیز در کارنامه ی هنری خود داراست. علاقه ی او به تکنولوژی و گجت های هوشمند او را پیگیر اخبار این حوزه نموده است. کریستوفر نولان، ران هاوارد و سیدنی لومت٬ محبوب ترین کارگردانان او هستند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *